05 octombrie 2005

Adolescenta

La intrebarea ce este adolescenta multi se fastacesc si-si pierd vocea proprie gandindu-se la termeni mari, pomposi, pentru a descrie o perioada atat de simpla din viata noastra, a oamenilor. Ca pe parcurs totul devine din ce in ce mai complicat este pur si simplu ingredientul cheie pe care-l oferim.

Poate ca aceasta etapa nu ma afecteaza intru-totul, pentru ca momentan ma aflu pe aceasta scara dintre copilarie si adolescenta. Scara ce o urc cu pasi marunti, dar repezi. Las in urma multe, dar sunt convinsa ca aceasta este calea pe care trebuie s-o urmez, drumul ce trebuie sa-l starbat pana voi ajunge la acel eu total.

Adolescenta este momentul cand imi definitivez trasaturi de caracter, ma maturizez si invat ca pot invata continuu. Pare paradoxal, dar asa este. Multi cred ca de fapt numai in copilarie suntem nevoiti sa acumulam anumite cunostinte, cand in realitate aceasta nevoie de cunoastere nu se sfarseste niciodata, poate doar se stopeaza intensitatea ei.

Adolescenta! Ce sonoritate! Ce intensitate! Toate intr-un singur cuvant.11 litere si totusi atat de putine. Oare doar 11 litere pot exprima pasii pe care i-am facut in viata? Gata. Am trecut de gimnaziu. Am ajuns la liceu, dar asta inseamna ca sunt deja mare sau ca sunt in curs de a ajunge asa.

Cred ca fiecare om, la fel ca mine, e diferit. Nu gandesc ca el, ca ea, ca ei. Gandesc ca mine si pentru mine adolescenta e ceva nedeslusit. Poate poetic, poate nu. Cert este ca e cea mai importanta perioada a vietii.

Oricum, nu in cuvinte marete exprimi ceva si nici in cuvinte simple nu rezumi ceva. Ce se va intelege din aceste cuvinte ar putea fi ambiguu, dar fiecare intelege ce si cum vrea. Nimeni in afara de mine nu stie ce am simtit cand am terminat clasa a VIII a sau cand am pasit in noua clasa si am vazut figuri noi, inlocuindu-le pe celelalte atat de familiare.

Intotdeauna va ramane o punte de legatura intre ce a fost si ce va fi. Daca acum vorbesc despre adolescenta, peste cativa ani va trebui sa vorbesc despre maturitate. Cand voi ajunge la acest stadiu voi face legaturi directe cu adolescenta si copilaria. Dar pana atunci mai e cea timp. Acum e timpul pentru altceva.

Acum nu am ochii si urechi decat pentru distractii, pentru chestii tineresti. Nu-mi sta gandul la scoala sau altele, dar am momente de luciditate absoluta cand ma gandesc ca nu strica sa plec de pe bancile scolii cu un anumit bagaj de cunostinte, mereu folositoare.

Intr-o zi voi sti mai bine ce-i cu adolescenta asta, dar pana atunci am grija sa o traiesc si sa o apreciez la valoarea sa maxima. Fara reprosuri, fara regrete asa imi doresc sa pot privi peste ani in urma. Cu prieteni potriviti si clipe de neuitat sunt convins ca asa va fi si este adolescenta mea. Ce urmeaza ramane de vazut, dar cred eu ca va fi mai mereu asa cum imi propun.

Dar asta va fi maine, si poimaine, si raspoimaine…

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...