03 noiembrie 2007

La naiba cu CLISEE,TABUURI si REGULI DE SOCIETATE!


In momentul de fata imi vine in minte ce mi-a zis mama la ultima noastra divergenta mai serioasa, cand in hohote de plans poate nu am gandit atat de bine cuvintele ei.
Mi-a zis clar ca as face orice sa fiu pe placul celorlalti, ca orice fac am nevoie de aprobare din partea celor din jur, ca sa ma simt bine.
Sa fie adevarat? Sa fie toate incercarile mele de a slabi, de a ma imbraca intr-un fel anume, de a arata altfel, doar pasi spre a atinge stadiul de „bun de consum”?
Adica pur si simplu sfortarile mele sa se intinda pe o linie atat cat sa primesc aprobare din partea societatii. Oare in momentul cand mi se va zice ca am slabit si ca imi sta mult mai bine, ca noul stil vestimentar ma avantajeaza, sau ca stiu eu ce alte particularitati ale trendului actual fac din mine ceva „digerabil”, atunci voi fi cu adevarat multumita?
Imi place sa cred ca nu sunt o victima a sistemului, ca nu depinde de parerea celorlalti pentru a avea principii, valori si standarde... dar actele mele nu intotdeauna dovedesc asta.
Oare eu nu ma simt bine in pielea mea, doar pentru ca stiu ca nu ma incadrez in sistemele actuale de definire a „perfeciunii” si „frumusetii”?
Sau oare tot ce scriu aici sa fie o motivare a lipsei mele de vointa... adica sa incerc prin toate intrebarile astea sa explic de ce nu sunt in stare sa renunt la dulciuri, sa tin regim?
Bine, ca problema mea actuala e una profund superficiala, axata in principiu pe un aspect fizic, dar ma face sa ma intreb: oare nu e asta primul pas spre a deveni o „marioneta sociala”?
Ca „cine te place cu adevarat, te place asa cum esti”, o stie toata lumea, dar oare de ce te place asa, nu pentru ca a fost invatat astfel?... tot pentru ca la randul lui/ei o fi auzit fraza de mai sus?
Asa de manipulativ si de social sa fie intreg sistemul de functionare actual al conditiei umane?

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...