17 ianuarie 2008

Lectia de regret, examen final


Zilele trecute inainte sa adorm faceam o mica analiza a vietii mele. Incercam sa fac o mica lista cu lucrurile pe care le-as regreta daca a doua zi nu m-as mai trezi din somn.
Am realizat ca as regreta foarte multe.
As regreta faptul ca nu am petrecut mai mult timp cu cei pe care ii iubesc.
As regreta ca am irosit ani intregi plangand, blamand si incercand sa gasesc constant vinovati in ceilalti pentru evenimentele nefericite din viata mea.
As regreta ca nu am fost mereu acolo atunci cand era nevoie de mine.
As regreta ca am reusit sa cofund dragostea cu moftul si sa cred atat de tare intr-o persoana.
As regreta ca i-am permis primului meu prieten sa ma jigneasca pentru un lucru de care nu eram deloc vinovata.
As regreta ca am fost cu cineva la care nu am tinut decat ca la un amic, cedand astfel presiunilor externe ale altora si ale lui si astfel acum sunt in cea mai josnica forma de comunicare cu el; ca in afara de injuraturi, de blesteme si de vorbe spuse aiurea nu am primit nimic la sfarsit... nu m-am ales cu nimic.
As regreta ca pe 28 august am fost la locul nepotrivit si la momentul nepotrivit, ca nu pot sa imi sterg inca din minte amintirea acelei zile.
As regreta ca am ranit voluntar sau involuntar prea multe persoane bune si le-am acordat statut special celor care meritau cu adevarat sa fie raniti.
As regreta ca am ascultat prea mult ceea ce imi reprosa, recomanda, impunea lumea si uitam sa ascult glasul din mine... dar m-as bucura ca de cateva luni am inceput sa invat sa fiu si asa cum vreau eu, nu ei.
As regreta am fost invidioasa, geloasa, nervoasa pe viata altora, uitand astfel sa multumesc pentru ceea ce mi s-a oferit, uitand astfel ca fara toate evenimentele din viata ema nu as fi fost ceea ce azi sunt.
As regreta minute pierdute aiurea.
As regreta momente pe care nu le-am trait la intensitatea lor maxima si care nu se mai pot intoarce.
As regreta decizii.
As regreta multe, poate prea multe.
Dar, cel mai tare as regreta faptul ca... regret ceva din ceea ce am facut in 17 ani si 10 luni.
Asa ca acum incerc sa invat sa nu mai regret, acum incerc sa gasesc in regrete ceea ce le fac experiente de viata, ceea ce mi-au adus bun si folositor in existenta.
Acum vreau sa invat cum e sa nu regreti...
Experienta este cel mai dur profesor din lume, pentru ca intai iti da examenul si abia apoi iti preda lectia...

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...