05 februarie 2009

Material girl in a material world



Pentru ca tot este ora 2:00, iar prietenul meu Mos Ene intarzie sa apara ce pot face mai "productiv" decat sa imi scriu gandurile ce m-au bantuit in ultimele zile?!

Tot stau si ma intreb: cat de materialista este o materialista?
Care este limita, dar care este inceputul?
Cine decide daca o persoana este sau nu mercantila?

Bun. Sa o luam cu inceputul( sau, ma rog, cu ceea ce vreau eu sa fie inceputul)si sa analizam putin mai mult situatia.

Atunci cand o fata-pentru ca in general persoanele de sex feminin sunt astfel catalogate- alege ca in viata ei sa exista un barbat, sau mai multi barbati potenti din punct de vedere financiar societate (mai bine spus CANCAN-ul uman) o stigmatizeaza ca fiind o persoana INTERESATA.

OK, OK, dar de ce le bantuie unora gandul si gura cu actiunile intreprinse de aceasta? Nu cumva este un soi de invidie la mijloc?

Multi vor spune "Bravo ei! Fata desteapta stie ce vrea de la viata si ii mai si iese", la fel de multi vor afirma "Cum? Nenorocita, umbla dupa bani ca o cotofana dupa tot ceea ce sclipeste. Este o taratura, o prostituata de lux, o scursura a societatii etc" (am incercat sa fiu eleganta si sa nu aleg cuvinte prea dure). In fond si la urma urmei cu ce ii deranjeaza? Pe Pamant este loc pentru toata lumea.

Chiar daca o fata umbla cu diversi indivizi bine cotati la bursa de valori, (facem abstractie ca suntem in plina "criza" economica) fara a avea pentru acestia sentimente profunde si fara a gasi in acestia completarea la nivel spiritual, acest lucru nu o face cu nimic mai buna sau mai rea.

Pana la urma se poate atinge si "paradoxul" de a se indragosti de un astfel de barbat, iar relatia sa umple toate golurile din viata ei. Indiferent daca individa va vedea in barbatul ales un om pe care il iubeste pentru TOATE calitatile sale, intotdeauna vor exista carcotasii ce vor face speculatii cu privire la iubirea lor.

Nu ar fi mai bine sa ne vedem noi de treaba noastra? Imi place sa cred ca am trecut de modelul de gandire specific Evului Mediu, in care pentru a urca pe scara sociala trebuia sa te mariti cu un aristocrat, si ca putem sa ne dam seama ca uneori, chiar daca rar sau din ce in ce mai des, exista si relatii intre o fata saraca si un print modern care depasesc sfera materialului.

Pana la urma este viata ei si este modul in care ea alege sa traiasca. Pe noi nu ne afecteaza cu absolut nimic. Decat sa traim comentand si speculand vietile altora, mai bine am incerca sa le facem pe ale noastre asa cum ni le dorim.

Si hai sa recunoastem, astfel de fete sunt genul de persoane pe care toata lumea le uraste, dar toti si-ar dori sa fie in locul lor.

Oricum, subiectul si discutia nu se opresc aici. Promit ca voi reaborda tema intr-un post ulterior, cand voi incerca sa dezvolt mai mult ideea si sa raspund- asa cum percep si consider eu- la intrebarile de mai sus si la multe altele care vor surveni pe parcurs.

"Madonna - Material girl"

Some boys kiss me
Some boys hug me
I think they're okay
If they don't give me proper credit
I just walk away
They can beg
And they can plead
But they can't see the light (that's right, that's right)
'Cause the boy with the cold hard cash
Is always Mr. Right
'Cause we are living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl
Some boys roam
And some boys know
That that's all right with me
If they can't raise my interest than
I'll have to let them be
Some boys try
And some boys lie
But I don't let them play (no way, no way)
Only boys that save they're pennies
Make my rainy day
Boys may come
And boys may go
And that's all right you see
Experience has made me rich
And now they're after me
'Cause everybody's living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl"

5 comentarii:

Cherrycrush spunea...

Banii nu aduc fericirea ci o intretin.Dar din pacate , pentru unii banii sunt mai importanti decat fericirea.Buna tema, frumoasa abordare.

Anonim spunea...

Preocuparea ta pe subiect esta datorata faptului ca te aflii intr-o astfel de situatie ?!
Nu exista invidie, doar ciuda dintre noi
"Nu exista oameni bogati (a.k.a Printul), doar milionari fara bani
"Nu exista nu am bani , doar stiu oameni cu mai multi bani ca mine"
Pacat ca Lumea asta mare e prea mica pentru toti..

Mar1na spunea...

Pentru unii banii nu sunt mai importanti decat fericirea, ci sunt insasi FERICIREA. Cat timp ei se simt bine asa si considera ca viata lor este completa, este de datoria noastra sa nu ne amestecam in deciziile lor. Sa nu ii judecam.

Nu suntem cu nimic mai buni sau mai rai decat cei din jurul nostru, ci pur si simplu am abordat alta perspectiva pentru a ne trai viata.

Nu poti intelege o persoana daca nu ai trait si nu ai fost pus in postura sa.

Am fost sunt si probabil am sa fiu si de acum inainte intr-o astfel de situatie, din perspectiva "Dumnezeilor" locali, preocupati putin cam prea mult cu starea mea si a natiunii in general.

Voi dezvolta subiectul, asa cum am promis, in momentul in care voi ajunge inapoi in Mangalia si timpul imi va permite sa ma desfasor.

In asta consta frumusetea vietii: in diversitate, in posibilitatea de a face alegeri, de a te razgandi, de a experimenta, de a-ti trai viata cum crezi tu ca este mai bine. Iar aceste lucruri nu trebuie si nici nu poate sa ti le impuna cineva, le adopti singur. Bineintele, influentat intr-o mai mica sau mai mare masura.

Sunt o materialista pentru cei care vor sa ma vada asa. Nu sunt materialista pentru cei care ma percep in felul acesta.

Important este cum ma vad si ma simt eu, iar eu ma simt aproape PERFECT asa cum sunt si in situatiile in care ma aflu.

Mar1na spunea...

Later edit

Mi-am adus aminte un citat (va cer scuze ca nu va pot spune si cine este autorul, dar am uitat): "Banii nu aduc fericirea. Dragostea, in schimb, o face sa devina realitate. Norocul meu este ca sunt indragostit de bani."

Anonim spunea...

"Daca avansezi cu incredere in directia visurilor tale si te straduiesti sa duci viata pe care ti-ai imaginat-o, vei avea neasteptat de mult succes"

Forme de iubire

"- Daca m-as ingrasa, pentru ca mananc mult sau as slabi foarte tare, pentru ca mie imi plac slabanoagele nu m-ai mai iubi? - Ba te...