19 aprilie 2013

A gresi e omeneste

Uneori trebuie sa iti lasi prietenii sa faca ceea ce vor, pana la capat. Chiar daca stii ca vor suferi si vor regreta.

Datoria ta morala este de a-i avertiza de la bun inceput ca exista o probabilitate destul de mare ca lucrurile sa le iasa foarte prost, dar sa ii lasi sa isi faca damblaua.

Tu doar sa le fi acolo in momentul cand li se va surpa sub picioare pamantul, sa ii ridici si sa ii incurajezi. In rest, toti vom face lucruri mai mult sau mai putin stupide, indiferent de cate 'avertizari' vom fi primit inainte.

Cum spunea Kant 'Nu-mi dati sfaturi, stiu sa gresesc si singur', eu voi modifica 'Dati-mi sfaturi, dar eu vreau sa ma lasati sa gresesc si singur'. Asta-i firea omului: pana nu pune singur mana, nu se convinge ca arde. Cat despre suflatul in iaurt, tine maxim pana se vindeca ranile de la arsura...dupa care iar o vom lua de la capat cu increderea ca ciorba nu e prea fierbinte.

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...