26 aprilie 2013

Cogito

Fanatismul religios este la fel de periculos ca si cel politic. Ideile fixe si puternic exprimate, oricat de inalte moral ar putea sa para ca sunt, denota minti inguste si tendinte comportamentale extremiste.

Nu-mi plac oamenii care au idei putine si fixe si mi-e teribil de frica de cei care au idei prea multe si prea adanc prinse de fiinta lor. Cat timp omul nu isi acorda flexibilitate in gandire si nu da voia actului cognitiv sa aiba loc ori de cate ori intampina noi situati sau pareri nu are cum sa evolueze. Nu imi plac cei care nu cunosc alte ratiuni decat cele ale lor. Nu le zic sa isi schimbe parerea dupa cum bate vantul, ci doar sa ia in calcul si alte variante, sa le analizeze, sa le gandeasca si abia mai apoi sa se pronunte.

Sa nu uitam ca ideile care au revolutionat lumea au fost la inceput considerate a fi erezii sau ineptii.

La final as mai adauga doar urmatoarele:
„Omul nu este decat o trestie, cea mai plapanda din natura: dar este o trestie cugetatoare. Un abur, o picatura de apa e destul ca sa-l ucida. Insa in cazul in care universul l-ar strivi, omul inca ar fi mai presus decat ceea ce-l ucide, pentru ca el stie ca moare". (Blaise Pascal)

Asadar, sa nu uitam niciodata sa ne folosim de gandire, pentru a ne dovedi demni de a fi oameni. Si daca nu ma credeti nici pe mine, nici pe Pascal, vi-l amintesc si pe Renes Decartes cu ale sale cuvinte „Cogito ergo sum” si chiar ca am incheiat.

O zi plina de intelepciune sa avem!

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...