02 aprilie 2013

Invidie nocturna

Cat pot sa il invidiez pe Camil Petrescu pentru ca a gandit, inaintea mea, titlul celebrului sau roman 'Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi'.

Cat de bine a stiut sa comprime esenta sufletului uman care dupa ce isi sfarseste amorul isi incepe chinul si povara.

Intotdeauna ultima noastra noapte de dragoste va fi prima de lupta cu fantasmele trecutului, cu musuroiul de amintiri pe care nu vom dori a-l spulbera, ci in fata caruia vom sta fascinati si il vom analiza, cu toata forta ce se va scurge in gandul si fapta noastra postdespartire, postrisipire.

Ah, Camil, cum ai stiut tu sa pui punctul pe 'i' si cutitul pe rana, inainte ca eu sa ma nasc. Ca acum, nascuta fiind, sa simt puterea unui titlu aparent banal, ce de niciunde mi s-a ivit in minte si mi-a dat cugetarea ce vi-o impartasesc in acest miez de noapte.

Atata plenitudine si lamurire a sensului vietii avem in preajma noastra, dar suntem prea orbi si mandri incat sa mai 'citim' printre randuri. Ne concentram toata suflarea in directii sterpe de simtire si de rost.

Niciun comentariu:

Forme de iubire

"- Daca m-as ingrasa, pentru ca mananc mult sau as slabi foarte tare, pentru ca mie imi plac slabanoagele nu m-ai mai iubi? - Ba te...