Treceți la conținutul principal

Astazi mi-e dor de Iubire!

Astazi se fac 5 ani de cand nu te mai vad si nu te mai aud decat in vise... si nu-mi vine sa cred cat timp s-a scurs.

Astazi mi-e dor de Iubire!

Nu, nu de acea iubire, ci de Iubire- bunica mea.

De cum statea in pragul portii si ma astepta cu lacrimi in ochi si zambetul pe buze atunci cand mergeam vara la Sascut.

De cum statea in pragul portii si plangea de rupea pamantul atunci cand plecam.

De cum ma striga Irină si Ioană atunci cand era agitata si nervoasa.

De cum imi spunea ”Fa Camelie, fa” si radea si eu ii ziceam ca nu-s mama, ci sunt Simona si ea zambea si zicea: „Stiu, dar semeni asa mult cu ea si mi-e atat de dor de ea incat mi-e drag sa iti spun asa”.

De cum m-am ascuns sub soba pentru ca ii stricasem cantarul si striga dupa mine prin curte si-mi spunea sa ies ca nu patesc nimic.

De cum imi facea placinte cu branza si rasol de pui cand ajungem la ea... si minciunele.

De cum imi pastra dulciuri si ciocolata de peste an, care expirasera de mult cand ajungeam eu la ea.

De cum statea in pragul portii si le raspundea trecatorilor ce o intrebau ce mai face „Bine, iubire (sau iubi, in functie de cat de bine dispusa era)!” si zambea.

De cum iesea din casa cand o striga cineva si zicea ca „Nu-i acasa”, iar cand o intrebai de ce a facut asta zicea ca nu are timp sa stea cu prostii.

De cum fuma si curata porumbul pe prispa bucatariei de vara.

De cum aducea in șorț fructe cand venea de prin sat.

De cum isi tinea banii in batista si de cum scoate mereu de acolo cate 1 leu sa ma trimita sa imi cumpar inghetata.

De cum ma trimitea seara la cuibar sa ii aduc ouale. De cum ma pupa si ma tinea in brate.

De cum asculta muzica populara si plangea de dor si batranete.

De cum imi mangaia parul si ma ruga sa nu ma tund scurt ca ”nebuna de mă-ta”.

De moldoveanca mea autentica, scoasa din povestile lui Creanga, cu vorbele la ea si istetimea pura a omului din popor, a taranului roman. Si de cate si mai cate...

Tin minte si acum vorbele pe care mi le-a spus o prietena de pe meleagurile moldovenesti, atunci cand i-am zis ca a murit mamaia:”Vai, nu pot sa cred! A murit IUBIRE?!”.
---
Sunati-va bunicile daca mai aveti norocul sa fie in viata si spuneti-le cat de mult le iubiti! Incercati sa le vedeti cat de des puteti! Intr-o zi va fi prea tarziu...
---
Mi-e tare dor de tine, Iubire!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

... si iti multumesc

Nu ti-am inteles absenta. Nu ti-am cunoscut prezenta. Surd ai fost rugamintilor mele si mut te-au gasit dorintele mele. Ai secatuit pana cand m-ai transfigurat. Ai luat pana cand m-ai lasat a nimanui... Si iti multumesc!

Acum am inteles sa iti fiu recunoscatoare. Fara durerea ce atunci ai sadit-o in mine nu ar fi rasarit nicicand cea care astazi stie. Am invatat sa ma tin completa in lipsa oricui, pentru ca oricum imi apartin mie in totalitate. Am putut sa ma intregesc prin mine si cu mine, in strigate infundate in perne noaptea, in lacrimi siroaie dimineata, in dupa-amiezi lipsite de vlaga. Pana cand in acea zi, neasteptata, dar indelung ceruta, m-am privit in oglinda si am hotarat sa ma opresc si sa incep sa ma iubesc. Mi-am privit ochii grei de atatea nevazute si am inteles ca sunt frumosi, ca merita lumina, nu intuneric. Nu mai eram o straina, nu mai fugeam de mine. Ma recunosteam, in sfarsit. Eram eu in spatelel tuturor schimbarilor fizicie, eram mai autentica decat am vazut pan…

Efeminarea barbatului

Nu stiu ce-or pune astia in mancare, de la o vreme incoace, dar simt ca e prea mare cantitatea de estrogen pe care o ingereaza urmasii lui Adam. Nu voi vorbi despre "fashion" sau mersul la cosmetica, mi se pare ca aici ne raportam la bun-gust si sfidarea ridicolului - o balanta care, daca stii sa o tii in echilibru, iti subliniaza masculinitatea, in niciun caz nu ti-o anuleaza.

Eu la comportament observ dereglari hormonale. Acum, ei asteapta sa fie curtati, invitati si vanati. Au cam apus zilele in care rolul decisiv al cuceritorului era jucat de El. Cati mai stiu sa ia fraiele din mana femeii si sa isi asume rolul de conducator, in timp ce ea are responsabilitatea de a-i fi copilot? Sa ii deschizi portiera. Sa o ajuti sa isi dea haina jos, cand sunteti intr-un local. Sa ii tragi scaunul ca sa se aseze la masa, nu sa cada. Sa o intrebi ce vrea sa isi comande si sa vorbestu tu cu ospatarul. Sa ii tii usa deschisa la plecare, dar sa stii ca tu intri primul. Sa ii saruti mana …

Ca intotdeauna despre noi

Iubeste-ma inca o data. Inca o noapte. Inca o viata. Inca pe atat. Inca si acum. Iubeste-ma fara sa stiu de ce, fara sa intreb de cand, fara sa stiu pe unde ma poate duce felul tau de-a fi.

De-am sti ce ne aduce soarta sa ne prefacem ca putem sa tragem galaxiile mai aproape, sa aprindem stelele ziua pe cer. Sa ma imbratisezi ca atunci, ca nicicand, ca oricand. Sa ma saruti ca niciodata. Sa te privesc la fel, mereu.

Mi-e drag, iubitul meu, sa-ti simt buzele cum ma infierbanta si mainile cum ma aprind. Ti-as spune tot ce nu pot pronunta. As scrie litere neinventate. M-as desfasura pe pielea ta.

Mi-e pofta sa iti simt parfumul. Adorm cu rasuflarea ta. Te stiu si ma simt linistita. Te ating si ma prefac in noi. Ma dizolv si ma dezvolt pe conjugari distincte. Invat pluralul dintr-o uniune sacra.

Prin tine, acum, ma vad mai bine. In ochii tai se oglindeste intreg sufletul meu. Zambesc si iti sunt fericita. Cu tine stiu, astazi, cum se traieste viata in doi. - MSZ