05 septembrie 2013

Cainii latra...

Citisem in repetate randuri ca nu eutanasierea este solutia, pentru ca pe logica aceasta trebuie sa omoram toti criminalii, violatorii, aurolacii etc. si ca pe acestia din urma nu ii omoram, ci ii pedepsim.

Ok! Acestea fiind lamurite sa analizam situatia: haita de maidanezi a fost identificata. Ce pedeapsa considerati ca trebuie sa le fie aplicata cainilor vinovati?


Altcineva spune ca pentru a-i tine in adapost s-ar cheltui sume foarte mari de bani.


Adevarat! De asemenea, pentru a tine violatorii, criminalii, infractorii in inchisoare se cheltuiesc sume mult mai mari de bani. Plus ca, iertati-mi gandirea prea obiectiva, oamenii traiesc mai mult decat cainii.

Referendumul? Bani care ar putea sa fie folositi altfel, tot pentru aceasta problema.

Nu toti maidanezii sunt agresivi, asa cum nu toti oamenii sunt criminali.

Gainile n-au omorat niciodata pe nimeni si totusi sunt casapite zilnic (gripa aviara n-are ce cauta in vreun contraargument). Ah, asta e scopul lor pe pamant! Poate ca si cainii aceia aparau o propietate privata si ala era scopul lor.

Sunt curioasa ce ar fi in inima si gandul tuturor iubitorilor de animale daca si-ar privi propriul copil sfasiat de caini. Ar mai fi atat de vehementi?

Iubesc animalele si cand eram mica aveam in fata si in imprejurimile blocului o catelusa pe care o adoram si despre care am scris in jurnalul meu pe cand aveam 9-10 ani. Scriam cat de mult am plans cand am aflat ca a murit.

Nu toti cainii sunt agresivi. O parte, insa, atunci cand o fac lasa sechele. Cainele musca. Din pacate, asta e natura lui. E lasat pe pamant ca sa muste, sa latre si sa apere, in asemenea masura in care e lasat sa iubeasca, sa fie fidel si sa ne bucure sufletul. Daca era lasat sa faca oua si, in loc de asta, musca intelegeam sa fim atat de umiti si revoltati.

Omul, in schimb, parca era lasat sa gandeasca, sa fie capabil sa gestioneze situatii, sa preintampine evenimente nefericite, ori sa gaseasca solutii viabile.

Si totusi ce face omul? Scrie, comenteaza, se balacareste cu prieteni care au pareri diferite, se salbaticeste practic in astfel de situatii si nu rezolva, de cele mai multe ori, absolut nimic.

Uita-te in oglinda, fa-o atent si spune-mi ca nu vezi in ea vinovatul -vinovat de indiferenta, vinovat de acceptarea unor comportamente, vinovat de actiune sau de nonactiune. Toti suntem vinovati intr-o masura mai mica sau mai mare de starea in care se afla societate in care traim: de la oamenii care lovesc si maltrateaza cainii maidanezi cand acestia sunt pui si nu numai, iar ei inregistreaza comportamentul si devin violenti, de la oamenii care ii apara si ii hranesc dar tot pe strazi ii lasa, de la autoritatile incompetente care nu stiu decat sa acuze foste guvernari si nu au solutii concrete si corecte, de la nepasatori la mult prea pasatori, pana unde realitatea se sfarseste. Adevarul e unul singur: omul este principalul vinovat, dar nu stie decat sa arate cu degetul spre altul, uitand ca celelalte sunt indreptate catre el.

Insa, sa ne facem ca nu stim, nu vedem si nu auzim. Pana la urma tot noi am zis-o: „cainii latra, ursul trece”.

MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...