Treceți la conținutul principal

Facebook si YouTube - scurta analiza

Aseara am vizionat un filmulet, destul de interesant, despre cum facebook isi va gasi declinul prin introducerea filtrelor de selectie a postarilor si Ad-uri sponsorizate. Foarte bine punctat era faptul ca tot mai multe dintre postarile noastre sau ale prietenilor nostri tind nu doar sa se piarda in tabloul supraincarcat al NewsFeed-ului, dar din cauza prea multor reclame si a selectiilor facute de catre facebook ajung sa dispara complet. Lucru care ar genera nemultumirea utilizatorilor si migrarea lor catre noi retele de socializare care sa aiba caracteristicile de la inceput ale facebook-ului (cand nu era vaca de muls, se afla la inceputul expansiunii sale si parca ne intelegeam mai bine unii cu ceilalti). Declinul facebookului este preconizat si de diferite agentii de presa care au lansat articole, sondaje si speculatii (asociind cu ideea de cercetari realizate la Princeton - sa nu uitam ca Zuckerberg a promovat foarte tare Harvard-ul, deci sa nu fie cumva vreo coincidenta) privind anul in care reteaua va pierde peste 80% din utilizatori.

Parerea mea? Manipulare si informatii menite sa testeze comportamentul consumatorului, impingandu-l catre diverse actiuni (de consolidare a dorintei de a isi mentine contul personal, de deschidere a unuia si cred ca mai putin de renuntare la facebook – eu tot cred ca publicitatea negativa tinde sa fie reverse psychology in anumite contexte).

Necesitatea de a avea cat mai multe cunostinte in domeniu, ma determina sa citesc si sa studiez destul de atent astfel de tendinte si de informatii si, desi, sunt de acord cu anumite aspecte comentate de Veritasium, nu pot sa nu mentionez faptul ca atat YouTube-ul, cat si facebook-ul sunt interconectate (si aproape interdependente).

Da, YouTube te plateste pentru numarul de vizualizari pe care il inregistrezi, dar si Facebook te ajuta (platind sau nu) sa iti faci vizualizarile de pe YouTube. Sunt curioasa daca nu cumva mai mult influenteaza Facebook veniturile inregistrate pe YouTube, decat link-urile de directionare menite sa genereze like-uri (respectiv atingerea targetului de reached people) pe care le poti folosi pentru a accesa profilul persoanei/companiei care are un video urcat pe site.

Am folosit in schema ideea de Advertising pentru Facebook deoarece am asociat-o cu definitia is a form of marketing communication used to encourage, persuade, or manipulate an audience (viewers, readers or listeners; sometimes a specific group) to take or continue to take some action. Most commonly, the desired result is to drive consumer behavior with respect to a commercial offering, although political and ideological advertising is also common;
iar pentru YouTube am zis PR in ideea de practice of managing the spread of information between an individual or an organization and the public.[1] Public relations may include an organization or individualgaining exposure to their audiences using topics of public interest and news items that do not require direct payment.[2] The aim of public relations by a company often is to persuade the public, investors, partners, employees, and other stakeholders to maintain a certain point of view about it, its leadership, products, or of political decisions. Common activities include speaking at conferences, winning industry awards, working with the press, and employee communication. Cele doua notiuni, de altfel, sunt interdependente si se construiesc una cu ajutorul celeilalte si consider ca amandoua site-urile au functii atat de PR, cat si de publicitate, neputand sa spui ca unul e mai mult inclinat decat celalalt spre o practica sau alta. (desi am tendinta sa consider facebook-ul mult mai orientat spre PR)

Asadar, Facebook iti ia din audienta daca nu platesti pentru ca anumite postari sa devina virale, insa acest lucru se intampla pana la un punct, cand notorietatea ta pe site e atat de mare incat lumea te cauta, chiar daca nu te afiseaza automat in NewsFeed. Pe de alta parte, Youtube-ul iti plateste in functie de vizualizarile obtinute, dar e destul de greu sa iti angajezi publicul intr-o astfel de practica, dat fiind faptul ca daca nu ai o anumite calitate a filmarii si ideii expuse, nu sta nimeni sa te asculte de prea multe sau de suficiente ori incat sa incepi sa faci bani din asta.



MSZ

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

... si iti multumesc

Nu ti-am inteles absenta. Nu ti-am cunoscut prezenta. Surd ai fost rugamintilor mele si mut te-au gasit dorintele mele. Ai secatuit pana cand m-ai transfigurat. Ai luat pana cand m-ai lasat a nimanui... Si iti multumesc!

Acum am inteles sa iti fiu recunoscatoare. Fara durerea ce atunci ai sadit-o in mine nu ar fi rasarit nicicand cea care astazi stie. Am invatat sa ma tin completa in lipsa oricui, pentru ca oricum imi apartin mie in totalitate. Am putut sa ma intregesc prin mine si cu mine, in strigate infundate in perne noaptea, in lacrimi siroaie dimineata, in dupa-amiezi lipsite de vlaga. Pana cand in acea zi, neasteptata, dar indelung ceruta, m-am privit in oglinda si am hotarat sa ma opresc si sa incep sa ma iubesc. Mi-am privit ochii grei de atatea nevazute si am inteles ca sunt frumosi, ca merita lumina, nu intuneric. Nu mai eram o straina, nu mai fugeam de mine. Ma recunosteam, in sfarsit. Eram eu in spatelel tuturor schimbarilor fizicie, eram mai autentica decat am vazut pan…

Efeminarea barbatului

Nu stiu ce-or pune astia in mancare, de la o vreme incoace, dar simt ca e prea mare cantitatea de estrogen pe care o ingereaza urmasii lui Adam. Nu voi vorbi despre "fashion" sau mersul la cosmetica, mi se pare ca aici ne raportam la bun-gust si sfidarea ridicolului - o balanta care, daca stii sa o tii in echilibru, iti subliniaza masculinitatea, in niciun caz nu ti-o anuleaza.

Eu la comportament observ dereglari hormonale. Acum, ei asteapta sa fie curtati, invitati si vanati. Au cam apus zilele in care rolul decisiv al cuceritorului era jucat de El. Cati mai stiu sa ia fraiele din mana femeii si sa isi asume rolul de conducator, in timp ce ea are responsabilitatea de a-i fi copilot? Sa ii deschizi portiera. Sa o ajuti sa isi dea haina jos, cand sunteti intr-un local. Sa ii tragi scaunul ca sa se aseze la masa, nu sa cada. Sa o intrebi ce vrea sa isi comande si sa vorbestu tu cu ospatarul. Sa ii tii usa deschisa la plecare, dar sa stii ca tu intri primul. Sa ii saruti mana …

Ca intotdeauna despre noi

Iubeste-ma inca o data. Inca o noapte. Inca o viata. Inca pe atat. Inca si acum. Iubeste-ma fara sa stiu de ce, fara sa intreb de cand, fara sa stiu pe unde ma poate duce felul tau de-a fi.

De-am sti ce ne aduce soarta sa ne prefacem ca putem sa tragem galaxiile mai aproape, sa aprindem stelele ziua pe cer. Sa ma imbratisezi ca atunci, ca nicicand, ca oricand. Sa ma saruti ca niciodata. Sa te privesc la fel, mereu.

Mi-e drag, iubitul meu, sa-ti simt buzele cum ma infierbanta si mainile cum ma aprind. Ti-as spune tot ce nu pot pronunta. As scrie litere neinventate. M-as desfasura pe pielea ta.

Mi-e pofta sa iti simt parfumul. Adorm cu rasuflarea ta. Te stiu si ma simt linistita. Te ating si ma prefac in noi. Ma dizolv si ma dezvolt pe conjugari distincte. Invat pluralul dintr-o uniune sacra.

Prin tine, acum, ma vad mai bine. In ochii tai se oglindeste intreg sufletul meu. Zambesc si iti sunt fericita. Cu tine stiu, astazi, cum se traieste viata in doi. - MSZ