23 ianuarie 2014

Facebook si YouTube - scurta analiza

Aseara am vizionat un filmulet, destul de interesant, despre cum facebook isi va gasi declinul prin introducerea filtrelor de selectie a postarilor si Ad-uri sponsorizate. Foarte bine punctat era faptul ca tot mai multe dintre postarile noastre sau ale prietenilor nostri tind nu doar sa se piarda in tabloul supraincarcat al NewsFeed-ului, dar din cauza prea multor reclame si a selectiilor facute de catre facebook ajung sa dispara complet. Lucru care ar genera nemultumirea utilizatorilor si migrarea lor catre noi retele de socializare care sa aiba caracteristicile de la inceput ale facebook-ului (cand nu era vaca de muls, se afla la inceputul expansiunii sale si parca ne intelegeam mai bine unii cu ceilalti). Declinul facebookului este preconizat si de diferite agentii de presa care au lansat articole, sondaje si speculatii (asociind cu ideea de cercetari realizate la Princeton - sa nu uitam ca Zuckerberg a promovat foarte tare Harvard-ul, deci sa nu fie cumva vreo coincidenta) privind anul in care reteaua va pierde peste 80% din utilizatori.

Parerea mea? Manipulare si informatii menite sa testeze comportamentul consumatorului, impingandu-l catre diverse actiuni (de consolidare a dorintei de a isi mentine contul personal, de deschidere a unuia si cred ca mai putin de renuntare la facebook – eu tot cred ca publicitatea negativa tinde sa fie reverse psychology in anumite contexte).

Necesitatea de a avea cat mai multe cunostinte in domeniu, ma determina sa citesc si sa studiez destul de atent astfel de tendinte si de informatii si, desi, sunt de acord cu anumite aspecte comentate de Veritasium, nu pot sa nu mentionez faptul ca atat YouTube-ul, cat si facebook-ul sunt interconectate (si aproape interdependente).

Da, YouTube te plateste pentru numarul de vizualizari pe care il inregistrezi, dar si Facebook te ajuta (platind sau nu) sa iti faci vizualizarile de pe YouTube. Sunt curioasa daca nu cumva mai mult influenteaza Facebook veniturile inregistrate pe YouTube, decat link-urile de directionare menite sa genereze like-uri (respectiv atingerea targetului de reached people) pe care le poti folosi pentru a accesa profilul persoanei/companiei care are un video urcat pe site.

Am folosit in schema ideea de Advertising pentru Facebook deoarece am asociat-o cu definitia is a form of marketing communication used to encourage, persuade, or manipulate an audience (viewers, readers or listeners; sometimes a specific group) to take or continue to take some action. Most commonly, the desired result is to drive consumer behavior with respect to a commercial offering, although political and ideological advertising is also common;
iar pentru YouTube am zis PR in ideea de practice of managing the spread of information between an individual or an organization and the public.[1] Public relations may include an organization or individualgaining exposure to their audiences using topics of public interest and news items that do not require direct payment.[2] The aim of public relations by a company often is to persuade the public, investors, partners, employees, and other stakeholders to maintain a certain point of view about it, its leadership, products, or of political decisions. Common activities include speaking at conferences, winning industry awards, working with the press, and employee communication. Cele doua notiuni, de altfel, sunt interdependente si se construiesc una cu ajutorul celeilalte si consider ca amandoua site-urile au functii atat de PR, cat si de publicitate, neputand sa spui ca unul e mai mult inclinat decat celalalt spre o practica sau alta. (desi am tendinta sa consider facebook-ul mult mai orientat spre PR)

Asadar, Facebook iti ia din audienta daca nu platesti pentru ca anumite postari sa devina virale, insa acest lucru se intampla pana la un punct, cand notorietatea ta pe site e atat de mare incat lumea te cauta, chiar daca nu te afiseaza automat in NewsFeed. Pe de alta parte, Youtube-ul iti plateste in functie de vizualizarile obtinute, dar e destul de greu sa iti angajezi publicul intr-o astfel de practica, dat fiind faptul ca daca nu ai o anumite calitate a filmarii si ideii expuse, nu sta nimeni sa te asculte de prea multe sau de suficiente ori incat sa incepi sa faci bani din asta.



MSZ

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...