31 mai 2014

Sa nu mai pocim limba romana (3)

Am ajuns sa scriu acest episod 3 din cauza faptului ca nu mai suport sa aud/citesc aceasta greseala de exprimare peste tot. Datorita pasiunii mele pentru limba romana am simtit nevoia sa reamintesc tuturor cum este corect.

Sesizati ca am folosit "din cauza" si "datorita" cu sensuri diferite?

din cauza = din pricina (si are sens negativ, o urmare nedorita)
datorita = multumita, gratie (sens pozitiv, ne bucuram ca s-a intamplat asa)

Doar cand exista enunturi care nu contureaza o subiectivitate a vorbitorului le putem folosi ca sinonime.
Atunci cand rezultatul este BUN, folosim "datorita"; daca este unul RAU, folosim "din cauza".

MSZ

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...