29 iunie 2014

Apropo de corectitudinea sistemului de notare din invatamantul romanesc

In clasa a VIIIa, la testarea nationala, am luat la limba romana 8,25. Am fost socata, eu, olimpica judeteana, cu diplome de Premiul I la concursurile de creatie literara, sa obtin atat de putin? Incurajata de profesorul meu de romana am facut contestatie, desi, toata lumea imi spunea ca voi avea o nota mai mica daca fac asta. Nu ma interesa. Eu stiam ca nu pot sa iau sub 9 la romana. Am avut dreptate, nota finala a fost, pana la urma 9. Mi se parea incredibil ca a existat o discrepanta de aproape 1 punct intre prima si a doua evaluare.

In clasa a XIIa, am ales sociologia ca materie de evaluare la bacalaureat (fiind profil de socio-umane, aveam de ales intre logica, psihologie, sociologie, economie su filosofie). Eram ferm convinsa, dupa ce luasem locul II pe judetul Constanta cu 4 luni in urma, ca va fi imposibil sa nu obtin o nota mare. Surpriza (sau nu)! M-am trezit cu un 8,75. Vreo 75 de sutimi mai putin decat in cadrul olimpiadei, care avusese subiecte mult mai grele. Fac contestatie (doar stiam ce mi se intamplase cu 4 ani in urma). Presedintele Comisiei de Evaluare imi tot spunea ca voi avea o nota mai mica. I-am explicat de olimpiada, i-am explicat baremul. A venit recorectarea. Aveam FIX aceeasi nota. Cum era posibil ca nici macar 10 sutimi diferenta sa nu existe pentru o materie careia subiectivitatea ii este principal punct de reper?! Privesc listele cu celelalte materii, la limba romana peste 90% dintre lucrari se intorsesera cu aceeasi nota de la recorectare, iar la matematica, peste 90% aveau alta nota.

Explicati-mi si mie cum este posibil sa dai la matematica alte note, cand este clar ca 1+1=2, dar la romana sa nu ai interpretare didactica diferita pe comentariu sau argumentatie?

Acesta este sistemul romanesc. Nu spun ca elevii merita note mai mari sau mai mici, ci doar ca ceea ce obtin ei la finalul evaluarilor nu are nicio legatura cu ceea ce stiu ei, sau au inteles ei dupa 8 sau 12 ani de studiu.

MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...