14 iunie 2014

O amintire numita Fuengirola

Am locuit o luna de zile in Spania. Intr-un orasel mic, asezat pe Costa de Sol, populat de: romani, belgieni, olandezi, unguri, italieni, spanioli, englezi, marocani s.a.m.d.-o frumoasa armonie, intr-un haos de nationalitati.

A fost, pana la momentul actual, cea mai frumoasa perioada a vietii mele. Atunci nu realizam cat de norocoasa sunt pentru ca mi se ofera ocazia unei astfel de experiente.

In fiecare dimineata, ma cuprinde nostalgia ritualului micului dejun. La ora 12 deschideam pravalia (am lucrat intr-un magazinas cochet de haine al unei foarte dragi persoane Luminita Woolfenden), asadar cand ma trezeam, pe la 9:30, ma imbracam repede cu ce aveam la indemana si mergeam sa fac cumparaturi.

Stradutele inguste, blocurile de maxim 3 etaje, colorate armonios, portocalii de pe strazi, florile si soarele diminetii - era o incantare sa parcurg drumul pana la piata de fructe, sa cumpar pepene, banane proaspat aduse. Urmatoarea oprire era la magazin de unde luam iaurturi, branzeturi si prea bunul unt englezesc. Am inteles ce inseamna civilizatia, cand batranii care aveau cosurile pline, ma rugau sa trec in fata lor sa platesc la casa, pentru ca eu aveam doar cateva produse. Urma brutaria (panateria), care se afla langa un magazin cu alimente din Europa de Est, iar una dintre sectiuni era dedicata celor romanesti. Luam paine calda, proaspat scoasa din cuptor, si ma intorceam acasa.

Lumi, care sta de peste doua decenii in Londra, pregatea mereu ceai. M-a invatat cum sa-l aduc la temperatura camerei, cat sa il las in ceainic si cum poti inlocui celebra cafea de dimineata cu o cana zdravana de arome de menta.

Dupa ce terminam de mancat, puteam sa incepem ziua de lucru. Ajungeam la destinatie in cateva minute, mergand pe faleza si bucurandu-ne privirea cu peisajul ce parca de fiecare data mi se infatisa altfel.

Restul zilei... este o alta poveste, la fel de vie si draga amintirii mele.

Mi-e dor de vara aceea.

MSZ









Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...