13 iunie 2014

Ultimele lui cuvinte...


Tin minte si acum: statea pe canapea si fuma.
Tragea cu nesat in ea, tinea cateva secunde in piept fumul si, apoi, umplea incaperea cu suspine - de parca voia cu acel gest sa isi dea rasuflarea, sa exprime toata durerea si nesansa ce o stapaneau.

Stia ca este ultima lor discutie. Despartirea era inveitabila. Se descarcase suficient verbal. Obosise sa mai tipe si sa isi mai strige neimplinirea, iar acum tot ceea ce ii ramasese era sa sudeze tigara, dupa tigara. Era un om care asista la un priveghi: desi voia sa plece cat mai repede, pentru ca stia ca ii este inutila suferinta, trebuia sa mai stea sa jeleasca -  fie si in tacere -  din respect pentru cel mort. Mai ales, ca ingropa cadavrul relatiei sale.

Astepta sa vina taxiul si sa fuga cat mai repede din casa lui. Era o tacere enervanta, acolo unde, candva, lipsa sunetelor trada dialogul sufletelor.

Gata. Ramasesera ca doi straini si, parca, erau stanjeniti unul de prezenta celuilalt.

El se afla pe canapeaua din fata ei. Tinea capul plecat, isi mai freca mainile de nervi si nu indraznea sa ii mai spuna nimic. Ce rost avea?! Era inveninata si nu voia sa mai auda nimic de la el.... nimic din ceea ce nu ii convenea. De data aceasta a cunoscut-o altfel. Toata blandetea si intelegerea erau acum istorie. O vedea cum numara secundele pana cand ajungea taxiul si, atunci, a rostit cea mai imbecila replica pe care ea si-ar fi imaginat ca poate sa o spuna cineva, in astfel de momente:
- E incredibil ce videoclipuri au ajuns sa faca astia!

In toata durerea situatiei, el avusese detasarea de a se uita la ceea ce se intampla la televizor.

M-am ridicat, abtinandu-ma cu greu sa nu ii arunc scrumiera in cap. Abia atunci mi-am dat seama ca mai bine ma duc sa astept taxiul afara, in frig, pentru ca de la el nu aveam vreo speranta sa aud ceea ce il rugasem.

Inca imi rasuna in minte ultimele cuvintele, pe care el mi le-a spus la despartirea noastra: „E incredibil ce videoclipuri au ajuns sa faca astia.”

Incredibil era in ce videoclip ajunsesem eu sa joc, desi ma credeam protagonista din filmul vietii lui.

MSZ

Niciun comentariu:

Forme de iubire

"- Daca m-as ingrasa, pentru ca mananc mult sau as slabi foarte tare, pentru ca mie imi plac slabanoagele nu m-ai mai iubi? - Ba te...