13 iulie 2014

Ce ne-a fost dat si ce ne-am luat?

Purtam amprentele trecutului pe toata suprafata pielii noastre. Unele s-au estompat, altele au ramas apasat imprimate si nu le vom putea ascunde vreodata. Ne amestecam energiile cu fiecare om care ne intra in viata si, astfel, ne omogenizam personalitatea.

Suntem o suma dintre toate inmultirile, impartirile si scaderile faptelor noastre. Ne temem de multe ori sa deschidem sau sa inchidem parantezele din ecuatia vietii noastre si ne intarziem rezolvarea. Egalul il vom face la sfarsit: cu ce ne ramane, cu ce am dat, cu ce ne-a fost luat, totul ne apartine... chiar si in absenta.

Si totusi, niciodata nu putem sa fim aceiasi. Clipa, momentul pot schimba si darama imperiile de pe suprafata planetei interioare. Sarutul, despartirea, durerea, regasirea cioplesc in noi, de multe ori neindemanatic. Pe unii presiunea ne transforma in diamant, pe altii ne sfarama necrutator pana cand pulberea e tot ceea ce se mai vede din urma noastra. Avem vreo cale sa alegem?

Si da. Si nu. Pe cat faurim din destinul nostru, pe atat de mult ni se arata ce ne sta scris in stele. Cu fiecare actiune, cu fiecare constientizare invatam sa ne citim soarta. Avem o viata, o carte in fata careia ne prezentam nepregatiti, ca un scolar ce nu cunoaste literele. Apoi, cu voia si vointa noastra ne invata viata limbajul ei. Unii ramanem doar cu abilitatea de a intelege literele, altii capatam indemanarea de a deslusi intelesuri, putini stiu sa explice cuvintele si sa le gaseasca sensul, cativa reusesc sa traga si concluzii. Aceeasi carte, parcursa de doi oameni diferiti, va capata in constiinta lor o alta dimensiune a povestii.

Si-mi vin in minte cuvintele bunicii mele "Destinul ti-e dat. Soarta si-o mai face si omul.". Alegerile sunt in noi, dar capata forme din impactul cu ceilalti. Cand tii o piatra in mana, adu-ti aminte ca poti cu ea fie sa lovesti, fie sa construiesti. Poate ca piatra ti-e destinul, dar cum decizi sa folosesti piatra ti-e soarta.- MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...