07 iulie 2014

Cum a ajuns un contract sa defineasca iubirea?!

Daca spun ca nu sunt tocmai o fana a ideii de casatorie, iar o sa creada toata lumea ca reneg iubirea?

Sau se vor gandi ca toata inventia aia cu hartogaraie semnata in fata ofiterului starii civile (cu martori, ca nu cumva sa nu recunosti, ulterior, ca ai semnat tu) este o inventie pentru a controla acea asa zisa celula a societatii numita "familie"?!

Nu, acum serios, chiar isi imagineaza cineva ca aceasta casatorie a aparut ca urmare a discutiei dintre doi indragostiti ce se sorbeau din priviri si, la un moment dat, si-au zis "Stii, hai sa dam o iscalitura pentru a ne asigura unul pe celalalt ca ne iubim.".?

Nu v-as dori sa ajungeti vreodata intr-o sala de tribunal, cand se discuta divorturi (am trait experienta asta). Sa privesti cum doi oamenii care, candva, se presupune ca s-au adorat, care au si copii, ajung sa isi rupa carnea unul de pe celalalt. Va zic eu, asta cu contractul de "vanzare-cumparare" (Atentie! Nu vorbesc de juramantul uniunii a doi oameni, facut intr-un cadru cu incarcatura spirituala pentru amandoi), clar e doar afacere si nu a fost gandita ca un monument inchinat iubirii. Aveau nevoie de garantii politice si economice, iar cum cuvantul nu mai era suficient (verba volant scripta manent) au facut certificatul (zici ca te iei pe garantie) de casatorie.

MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...