22 iulie 2014

De ce sunt rana si cutitul?!


Sa-ti asumi reaponsabilitatea alegerilor tale cred ca este cea mai mare problema a oamenilor. Sa nu mai delegam vinovati pentru ceea ce ni se intampla, sa nu ii mai punem pe altii sa ne dea variante si sa nu ne mai plangem ca lucrurile nu ies asa cum am crezut noi ca este singura solutie pentru a ne salva sufletele.

Nu acceptam greseala, nu suportam sa stim ca nu am ales corect. Este frumos sa tinzi catre perfectiune, catre moralitate, catre bine, dar este si mai important sa nu ne pedepsim pe noi sau pe ceilalti atunci cand planul da alte rezultate.

Imi place sa cred ca nu sunt nici pesimista, nici optimista, ci realista. Caut dreptatea si armonia, imi doresc sa fie finalul de basm, dar incerc sa nu ma pierd in iluzii si nici in deziluzii.

Am realizat ca nu pot sa stiu ce e rau, daca nu cunosteam ce e bine. Nu pot sa simt fericirea, daca nu am mers pe drumul durerii. Nu disting lumina de intuneric daca nu le traiesc pe amandoua. Socrate, in Phaidon, a facut distinctia dintre cuplurile de senzatii. Medicina moderna ne-a demonstrat ca in creier centrul durerii si cel al placerii sunt foarte apropiate si se pot influenta reciproc.

Alpha are nevoie de Omega. Femeia se completeaza cu Barbatul. Viata se justifica prin Moarte. Nimic nu se pierde, Totul se transforma.

Este atat de simplu si totusi ni se pare prea complicat. Uitam ca suntem efemeri, uitam ca am trait tot felul de emotii, uitam ca nicio zi nu seamana cu alta, iar asta ne impinge in depresie. Uitam sa ne bucuram de existenta pur si simplu, tot incercand sa inotam impotriva curentului. Si ne trezim nefericiti, neimpliniti, desi in noi se afla toate resursele.

Freud avea teoria actiunilor eronate - atunci cand din subconstient se naste miscarea ce ne duce spre esec, deoarece mintea incearca sa ne protejeze de socuri mai grele. Jung spunea si el ca daca devii constient de actiunile determinate de Sinele ascuns iti poti schimba destinul. Oricum ar fi, in noi se afla cheile si lacatele.

Cand am ales ca blogul meu sa se numeasca "Eu sunt rana si cutitul" (citat ce ii apartine lui Cioran), a fost pentru ca am avut revelatia ca nimeni nu imi poate face rau fara voia mea, fara ca mintea mea sa ii permita sa aiba un efect sau altul asupra emotiilor si starilor mele. Nu pentru ca as fi eu masochista si sadica, ci pentru ca sunt constienta de inconstienta mea.

Nu ma mai intereseaza sa castig sau sa pierd, ci sa joc... pana la capat! - MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...