04 iulie 2014

Imortalitatea efemerului

Rasa umana, la un moment dat, se va sfarsi - fie va scapa Mama Natura de noi, cum a facut-o cu dinozaurii si alte specii, fie odata cu Pamantul. Suntem constienti de acest lucru pana in "maduva" genelor noastre, dar instinctul de supravietuire si dorinta de nemurire ne domina.

Tot ceea ce facem - copii, razboaie, schimbari globale etc.- este pentru a ne agata de ideea de vesnicie.

Perpetuarea speciei este pentru ca ne dorim ca genele noastre sa aiba continuitate, prin mostenitorii nostri. Operele noastre sunt pentru a ramane in istorie, pentru a ne purta cat mai mult in viitorul pe care nu il vom trai decat prin amintirea numelui nostru. Credinta noastra in vesnicia sufletului este tot o dorinta a Sinelui de a simti ca ceea ce face este pentru ceva mult mai inalt decat lumea palpabila.

Nu am putea sa traim cu gandul ca o facem in van. Avem nevoie sa ne sustinem actiunile pe stalpii fragili ai impresiei de nemurire. Cei ce schimba lumea o fac pentru ca vor ca actiunile lor sa insemne ceva, sa transforme ceva, sa transceada moartea lor fizica. Cei care au copii vor ca genele lor, numele lor, existenta lor sa fie perpetuate. Cei care actioneaza pe baza moralitatii sufletesti, pentru a obtine dainuirea in viata de apoi, au ca scop tot extinderea existentei lor, dar pe un alt plan.

Am putea, oare, sa traim daca nu am fi animati de ideea de nemurire? Cum ne-am justifica deciziile, operele, planurile daca nu le-am extinde la un scop universal?

Pentru ce muncesti/traiesti daca stii ca oricum vei muri? Pentru a le lasa copiilor ceva, astfel incat ei sa aiba cum si cu ce sa iti duca mai departe amintirea, pentru a face o diferenta in lumea aceasta, astfel incat umanitatea sa isi aminteasca mereu de tine, pentru a-ti inalta sufletul pe trepte spirituale, astfel incat sa primesti viata vesnica.

Constient, sau inconstient avem acelasi scop si, poate, aceeasi iluzie - ca, intr-un fel sau altul, noi nu vom muri niciodata.

MSZ

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...