29 august 2014

Recenzie de carte - "Pe cand eram o opera de arta", Eric Emmanuel Schmitt


Am citit aceasta carte in cateva ore. Schmitt este doctor in filosofie, asadar nu mi-a fost greu sa regasesc in alegoriile sale anii de cursuri si seminarii in care am disecat chintesenta structurii umane.

O satira amara la adresa societatii in care traim si in care ne mintim ca suntem cineva sau ceva. O autopsie imbracata in haine de gala care dezvaluie maruntaiele unor conceptii si preconceptii pe care am ajuns sa le privim si sa le inghitim cu atata naturalete... desi ne repugna.

Bineinteles, la final iubirea salveaza... si poate nu pentru ca este un subiect de duzina care inunda povestile pe care ni le dorim, ci pentru ca este suflarea din care am fost plamaditi.

Grotescul unor contraste, amaraciunea pe care o lasa gustul succesului in gura celui ce s-a infruptat nesabuit din el, simplitatea si necesarul iubirii, constiintei, simtirii sunt o parte din experientele pe care le-am trait parcurgand randurile acestui roman.

O recomand, dar va asigur ca nu este usor de digerat si nici de priceput daca te limitezi doar la cuvinte si la intelesul lor initial. - MSZ

7 comentarii:

Schiff Trade spunea...

Multumesc frumos :)

MSZ (Marina Simona Zanfir) spunea...

Cu placere :) !

Schiff Trade spunea...

La Multi Ani,Marina :)

Schiff Trade spunea...

Multumesc pentru aceasta carte. Am reusit sa mi-o cumpar si sa o citesc putin cate putin in diminetile si serile petrecute in metrou si tramvai.

MSZ (Marina Simona Zanfir) spunea...

Ma bucur ca ti-a fost de folos recenzia si ti-a placut cartea!

Schiff Trade spunea...

:) Ai citit cumva si ”Citadela” lui Exupery? N-as putea sa-i fac o recenzie acestei carti, pentru ca eu, de cand o stiu si o stiu de ceva timp ..o citesc putin cate putin . O deschid absolut aleatoriu si citesc cateva pagini...si traiesc o senzatie interesanta, aproape de nedescris. .Mi-a venit sa-te intreb despre ”Citadela” dupa ca am gasit undeva aici, la tine,o rugaciune aparte .. Multumesc

Schiff Trade spunea...

:) Ai citit cumva si ”Citadela ” lui Exupery ?

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...