Treceți la conținutul principal

Ce proasta!

Statea in fata mea.
Ma uitam la mainile ei: pe inelar trona verigheta, superb asortata cu un solitaire cu diamant alb. Degetele i se plimbau pe piciorul paharului. Ia o inghititura. Ma uit cum o picatura rubenie se prelinge usor si atinge fata de masa. Isi scoate din port-tigaret un slim. Il aprinde cu un bat de chibrit. Trage si sufla cu un oftat prelung fumul.

-Vezi tu, draga mea, sunt casatorita cu un barbat minunat. Merg in vacante in Tenerfie, Bora Bora, Seychelle, Paris, Roma, New York... oriunde ii vrea inima. Ma imbraca in cele mai scumpe haine si nu mai stiu in ce casete de valori sa imi depozitez bijuteriile. Da, stau cam mult singura in casa pentru ca el e mai mereu plecat. Stiu ca ma insala pe unde apuca  ba chiar o stiu si pe amanta oficiala. Ne intalnim la evenimente. Sa vezi cum imi zambeste nemernica, dar ma bucur ca o cunosc. Asa vad ce ii cumpara ei si stiu sa ii cer ceva mai scump. Incerc sa il atarn cu un copil, dar ne vedem atat de rar, incat nu am cum sa il fac. In rest, viata mea e fabuloasa. Evenimente mondene, restaurante scumpe, sofer, cumparaturi... ce sa mai zic sunt o printesa moderna. Ei, si ce daca nu il iubesc, crezi ca el o face? Ia-ti fetita unul cat mai ai timp! Ce dracu! Vrei sa te spetesti muncind toata viata? E pacat de tine. Esti tanara, frumoasa... munca e pentru alea care nu pot sa isi gaseasca un barbat sa le intretina. Nu e cazul tau. Hai ca iti fac eu cunostinta cu niste prieteni de-ai lui. Te rezolv. Gata . Iti fac eu viata, ai incredere in mine.

Tac si ma uit cum mai ia o gura de vin.
Hm, as putea sa fiu ca ea. De ce nu?! Nicio grija, vacante si lux. Si ce daca el nu prea ar fi in preajma? O am pe ea. O sa ne prapadim singuratatea impreuna. Probabil ca ma voi imprieteni cu inca vreo cateva la fel ca noi. Da, o sa am si prietenii din interes, dar ce conteaza. Le sponsorizez din banii lui. Ah, ce simplu va fi totul atunci.

Fabulez si fantezii imi inundau mintea. Ma uit la ceas. Este deja miezul noptii.

-Trebuie sa plec. Ma trezesc la 6, sa ajung la timp la birou. Ne auzim la telefon si poate mai iesim, da?

-Hai mai stai putin cu mine. Nu vreau sa ma duc acasa. Nu e nimeni acolo si nu va fi nici maine. Pff, iar o sa dorm pana tarziu...apoi ma duc la salon, probabil. Cu cine sa ies la pranz? Tu cand ai pauza de masa? Hai, nu pleca!

-Imi pare rau. Nu pot sa mai stau. Incepand cu ora 8 trebuie sa ma intorc sa fiu proasta care munceste 12 ore pe zi, pentru ca nu a invatat-o nimeni la timp sa stie sa stea cu un barbat pentru o viata lipsita de griji. O sa ma apuce gandurile pe la 6 seara, cand o sa vad ca mi se prleungeste, iar, ziua de munca si stau peste program. Ce o sa mai vreau atunci sa nu mai am grija facturilor lunare! Ce pot sa spun, draga mea, se pare ca fericirea completa nu exista. Lumea se imparte in femei ca tine si ca mine. Mai sunt unele norocoase, care pot sa le aiba pe amandoua... dar nu suntem noi acelea. Lasa vinul si sedarea! Ai si maine acelasi rol de jucat.

Era prea ametita incat sa mai intelega ce ii spuneam. Aproape ca nu ma asculta. Trage un fum de tigara si spune soptit:
-Ce proasta!

Inca nu imi dau seama la care dintre noi doua se referea. - MSZ

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

... si iti multumesc

Nu ti-am inteles absenta. Nu ti-am cunoscut prezenta. Surd ai fost rugamintilor mele si mut te-au gasit dorintele mele. Ai secatuit pana cand m-ai transfigurat. Ai luat pana cand m-ai lasat a nimanui... Si iti multumesc!

Acum am inteles sa iti fiu recunoscatoare. Fara durerea ce atunci ai sadit-o in mine nu ar fi rasarit nicicand cea care astazi stie. Am invatat sa ma tin completa in lipsa oricui, pentru ca oricum imi apartin mie in totalitate. Am putut sa ma intregesc prin mine si cu mine, in strigate infundate in perne noaptea, in lacrimi siroaie dimineata, in dupa-amiezi lipsite de vlaga. Pana cand in acea zi, neasteptata, dar indelung ceruta, m-am privit in oglinda si am hotarat sa ma opresc si sa incep sa ma iubesc. Mi-am privit ochii grei de atatea nevazute si am inteles ca sunt frumosi, ca merita lumina, nu intuneric. Nu mai eram o straina, nu mai fugeam de mine. Ma recunosteam, in sfarsit. Eram eu in spatelel tuturor schimbarilor fizicie, eram mai autentica decat am vazut pan…

Efeminarea barbatului

Nu stiu ce-or pune astia in mancare, de la o vreme incoace, dar simt ca e prea mare cantitatea de estrogen pe care o ingereaza urmasii lui Adam. Nu voi vorbi despre "fashion" sau mersul la cosmetica, mi se pare ca aici ne raportam la bun-gust si sfidarea ridicolului - o balanta care, daca stii sa o tii in echilibru, iti subliniaza masculinitatea, in niciun caz nu ti-o anuleaza.

Eu la comportament observ dereglari hormonale. Acum, ei asteapta sa fie curtati, invitati si vanati. Au cam apus zilele in care rolul decisiv al cuceritorului era jucat de El. Cati mai stiu sa ia fraiele din mana femeii si sa isi asume rolul de conducator, in timp ce ea are responsabilitatea de a-i fi copilot? Sa ii deschizi portiera. Sa o ajuti sa isi dea haina jos, cand sunteti intr-un local. Sa ii tragi scaunul ca sa se aseze la masa, nu sa cada. Sa o intrebi ce vrea sa isi comande si sa vorbestu tu cu ospatarul. Sa ii tii usa deschisa la plecare, dar sa stii ca tu intri primul. Sa ii saruti mana …

Ca intotdeauna despre noi

Iubeste-ma inca o data. Inca o noapte. Inca o viata. Inca pe atat. Inca si acum. Iubeste-ma fara sa stiu de ce, fara sa intreb de cand, fara sa stiu pe unde ma poate duce felul tau de-a fi.

De-am sti ce ne aduce soarta sa ne prefacem ca putem sa tragem galaxiile mai aproape, sa aprindem stelele ziua pe cer. Sa ma imbratisezi ca atunci, ca nicicand, ca oricand. Sa ma saruti ca niciodata. Sa te privesc la fel, mereu.

Mi-e drag, iubitul meu, sa-ti simt buzele cum ma infierbanta si mainile cum ma aprind. Ti-as spune tot ce nu pot pronunta. As scrie litere neinventate. M-as desfasura pe pielea ta.

Mi-e pofta sa iti simt parfumul. Adorm cu rasuflarea ta. Te stiu si ma simt linistita. Te ating si ma prefac in noi. Ma dizolv si ma dezvolt pe conjugari distincte. Invat pluralul dintr-o uniune sacra.

Prin tine, acum, ma vad mai bine. In ochii tai se oglindeste intreg sufletul meu. Zambesc si iti sunt fericita. Cu tine stiu, astazi, cum se traieste viata in doi. - MSZ