04 septembrie 2015

Sa jucam in echipa

Intotdeauna mi-a placut echipa, parteneriatul, sinergia. Consider ca omenirea, organizatia, societatea, natiunea (si ce mai vreti voi) pot evolua doar prin eficientizarea si aprofundarea lucrului in echipa.

Cand eram in scoala generala am descoperit un citat de-a lui Goethe care trebuie sa recunosc ca a avut un puternic impact asupra felului in care am inteles ca pot sa scot tot ceea ce este mai bun de la viata: "Talentul se dezvolta in singuratate; caracterul se formeaza in tumultum multimii". Piatra are nevoie de sculptor pentru a lua forma si a avea sens, la fel cum sculptorul are nevoie de ea neprelucrata pentru a-si putea manifesta forta creatoare.

Am cautat liderii (nu sefii) care au stiu sa vada, sa incurajeze si sa dezvolte echipa/departamentul in care se aflau. Acei oameni care pot impreuna sa aiba idei, sa si le sustina in fata unui superior ierarhic, iar atunci cand le este laudata contributia sa spuna ca a fost munca echipei (nu ca a fost doar ideea unuia, care incepe apoi sa se dea de ceasul mortii ca trebuie sa ii fie pus pe perete un tablou). Bineinteles, si in caz de nereusita vina este a tuturor - nu se cauta un tap ispasitor, daca, de fapt, nu a functionat un proiect comun.

Dirijorul nu trebuie sa stie sa cante el la toate instrumentele orchestrei, ci cum este nevoie sa sune acestea impreuna pentru ca partitura interpretata sa fie armonie si muzica, nu zgomot si haos. Poate ca o idee mareata se naste in mintea unui singur om, dar pentru ca ea sa capete valoare, utilitate si inclusiv aplicabilitate este nevoie de mai multi oameni dispusi sa colaboreze si sa aduca fiecare ce are mai bun in el. - MSZ

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...