13 decembrie 2015

Nu imi dau voie sa nu schimb lumea

Intotdeauna am spus ca daca ar fi sa am un copil, mi-as dori sa am o fetita pe care sa o invat cum sa fie Femeie in adevaratul sens al cuvantului. Imi dau, insa, seama ca, in momentul de fata, intreaga omenire nu mai intelege ce inseamna sa fii femeie si faptul ca acest lucru nu trebuie sa capete dimensiunile unui feminism grotesc si deprimant.

Mi-as dori sa nu intalneasca ceea ce astazi inca mai este o obinuinta: prejudecati, femei vazute doar ca obiect, o societate care judeca fiecare alegere ce nu denota supunere si obedienta (mai ales, din partea altor femei ma deranjeaza cand vad atatea comentarii si jigniri catre acelea care au curajul sa aleaga alta cale decat cea a strabunelor), dar, mai ales, sa nu se uite la mine si sa ma intrebe de ce eu nu am facut si nu fac nimic pentru o lume mai buna. Chiar daca pana la venirea ei nu se schimba totul, lipsa mea de actiune va face sa nu se schimbe nimic, iar asta este mai grav decat faptul ca as putea sa schimb prea putin.

As vrea sa stie ca este perfect normal ca un barbat sa ii plateasca o cafea, dar ca nu este normal ca ea sa nu isi poata cumpara si singura ce vrea.

As vrea sa inteleaga ca feminista nu este femeia care isi neaga feminitatea, ci cea care isi recunoaste sufletul, dorintele si nu se teme sa isi urmeze visele - oricat de nebunesti i-ar spune altii ca sunt.

As vrea sa nu vada cum in alte comunitati cele ce s-au nascut femei sunt privit ca paria sau instrumente la indemana si vointa barbatului.

As vrea sa nu ii fie rusine ca alege o cariera, sau o familie - pentru ca nimeni nu o judeca pentru ceea ce nu a ales.

As vrea sa nu creada ca barbatii ii sunt dusmani sau ca o desconsidera si nici sa nu lupte pentru egalitate, cat, mai degraba, pentru recunoastere si posibilitatea de a coopera si construi impreuna cu acestia, fara sa fie privita altfel decat ca ceea ce este: un om ca toti ceilalti.

As vrea sa nu se simta obligata sa aiba o anumita marime la haine, cupa sutienului de un anumit tip, poseta de un anumit fel samd doar pentru ca astea sunt normele societatii pentru femei daca acestea nu vor sa fie privite cu scarba si respinse, dar nici sa nu devina neglijenta si nepasatoare cu trupul ei si frumusetea ei. Sa nu se teama sa fie desteapta, sa nu se teama sa fie frumoasa, sa nu se teama sa fie diferita.

As vrea ca si barbatii de acum sa inteleaga cat de important este pentru fetele lor, surorile lor, nepoatele lor si chiar si baietii lor ca viitorul femeilor sa nu fie cel de astazi. Dragi barbati, si voi aveti responsabilitatea sa creati, alaturi de noi, un nou sistem de gandire si de valori care sa faciliteze si sa infrumuseteze lumea in care vor trai gneratiile viitoare.

As vrea ca eu sa nu incetez sa cred ca prin ceea ce scriu, prin felul in care incerc sa ma prezint in fata celorlalti si prin tot ceea ce fac sunt parte si responsabila pentru felul in care umanitatea si mentalitatea ei evolueaza, stagneaza sau regreseaza.

Fiecare femeie care indrazneste este parte din viitor, fiecare barbat care o incurajeaza este un vizionar, fiecare zi in care ajutam pe oricine sa iasa din vechi si gresite tipare de gandire este o ora de normalitate pe care o oferim urmasilor nostri.

Va rog, Femei, nu deveniti nici supuse si nici ingamfate! Va multumesc, Barbati, ca ne respectati si ne lasati sa va fim asa cum stim noi mai bine! - MSZ

Niciun comentariu:

Si mi-ar placea sa intinerim impreuna

Cand ne-am intalnit eram amandoi batrani. Nu, nu in buletine, ci in suflet si gandire. Tu rigid si eu cam acra, niciunul nu mai stia, de fa...