20 decembrie 2015

Pe ici pe acolo, in punctele esentiale

Peste tot si de la toti aud mereu "Vreau o tara ca afara", dar cand se voteaza o lege pe care o respectati cand mergeti in UK, Germania, Olanda s.a.m.d. (da, sunt fosta fumatoare si stiu cum e sa iesi din restaurant, sa stai in frig si sa iti savurezi viciul), incepeti sa va simtiti lezati in dreptul de a alege.

Dat fiind faptul ca suntem membri ai UE, oricum trebuia sa adoptam legea interzicerii fumatului in spatiile publice. Si, inainte, sa va ratoiti cum ne stirbeste si ne sterge UE identitatea nationala, va rog sa va aduceti aminte ca pentru ca voi sa nu aveti nevoie de viza cand mergeti la schi in Austria si la plaja in Grecia trebuie sa acceptati anumite reguli.

Libertatea si siguranta sunt Invers Proportionale: daca vreti sa va bucurati de un grad sporit de securitate, trebuie sa renuntati la o mai mare parte din libertatile naturale. Asa cum suntem in stare cand ne aflam in "tarile civilizate" sa ne comportam conform normelor (nu aruncam pe jos, nu fumam in localuri, cumparam bilete de tren etc.), poate ne mobilizam sa facem asta si la noi acasa.

Argumentele precum "da, o sa fac ca afara cand o sa am salariile de acolo" - sau mai stiu eu ce taraganari gasiti de cuviinta sa invocati pentru a va justifica lentoarea schimbarii - sunt cele care ne fac sa batem pasul pe loc. - MSZ

"Din doua una, dati-mi voie: ori sa se revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele... esentiale... Din aceasta dilema nu puteti iesi... Am zis!" - O Scrisoare Pierduta, I.L. Caragiale

Niciun comentariu:

Pasiuni insemnate

Imi plac semnele. De exemplu cele grafice, pe care le insirui ori de cate ori am inspiratie. Imi plac semnele. Semnele lui pe gatul meu s...